divendres, 5 de novembre del 2021

Via de nom desconegut al costat de la via Estel, nº 31 Santllors. Morral del Llop. 15-06-2021.

Inici prou dret a caçar la primera assegurança, podem posar un Tricam abans.

Quan vam repetir la via Estel ja vam veure una línia de xapes a la dreta, aleshores vam pujar per la via Estel fins la primera reunió, quan vam veure el diedre d ela segona tirada ens vam adonar que no portàsvem material per fer-lo amb seguretat amb el que els companys van pujar i vam rapelar la via posant-nos aleshores a la de la dreta, la nº 31 de SantLlors.com.
Aquesta te el mateix peu de via però es decanta a la dreta per anar a buscar la línia de bolts.  La primera és prou amunt amb el que investiguem i veïem que entra un Tricam rosa;   la continuació és molt vertical i tècnica, podríem dir que pot ser un 6a/A0 ja que dels tres que anàvem tan sols el Christian va resoldre el mur net. la resta vam tibar de cinta en algun moment.

Escalada molt mantinguda que ens obliga a fer A-0

Quan el mur perd verticalitat cal anar directa al ressalt desplomat que tenim al davant, aquell dia nosaltres vam fer reunió a la de la via Estel per reagrupar-nos, aleshores ens va tocar fer un flanqueig que si no es va a la reunió es pot evitar...
El mur de sortida desploma i aleshores toca fer servir els estreps, tram espectacular per l'esperó , llàstima que es fa curt.   Molt ben equipat.
Nosaltres hem fet reunió a la via Estel i ara flanquegem a retrobar la línia.

Aquesta segona part supera un abalmament que és artifo.

Com anar-hi:  Ens arribem a Matadepera on agafem la crtra comarcal BV1221 a Coll d'Estenalles /Mura fins al revolt de l'Alzina del Sal.lari ( aparcament senyalitzat per la Diputació.  Deixem el cotxe i agafem el camí dels graons de Mura/Coll de Boix, immediatament trobem un corriol a la dreta que baixa a travessar el torrent. l'agafem i aleshores en forta i constant pujada ens acostarem al nostre objectiu;    arribem al Morral del Llop per la seva esquerra, aleshores flanquegem la base de la paret fins gairebé el final, just abans del camí que puja al cim del Morral.
Per anar a aquest costat de paret vàrem descubrir un altre camí més còmode:  de l'aparcament de l'Alzina cal anar a la carretera i seguir-la tot travessant el pont, passat el revolt a l'esquerra veurem un corriol que remunta el torrent, al començament és estret però veureu que es va eixamplant fins fer-se una pista ampla dins la boscúria, idela per l'estiu doncs és ombrívol.  Al capdamunt trobareu una fita que us porta a l'equerra, planegem un tros i amunt per sender petit a trobar la bade del Morral, surtirem a peu de via.
Les dues tenen el mateix peu de via, la 31 va a la dreta.

Croquis de les vies actualitzat que trobareu a Santllors.com

Via per col.leccionistes com nosaltres...dit això, pot ser divertit per acopletar un dia d'escalada al Morral del Llop, on cal recordar que a l'hivern s'escala els matins, assolellat i a l'estiu, les tardes car és a l'ombra.
Només vam fer servir un Tricam, el rosa i els estreps, la via resta completament equipada amb bolts.

1. Enhorabona Jaume, aquesta la vàrem veure quan vàrem fer la via Estel.

1. Gràcies Manel i Ita, és una mica rebuscada, però la primera tirada es pot forçar en lliure i aleshores quedes ben content, com que són curtes les vàrem fer les dues.

2. Molt be tot aquest recull de vies i anar treient les teranyines.Felicitats per la tasca.Aixi sera mes facil repetir aquests bonics itineraris.

1. Ei Sergi, tenim una feina pendent...haurem de buscar un dia no?
      Com dius és un bon recordatori de moltes vies del Morral, i és que les tardes d'estiu aquest any han estat molt prolífiques i ens hem abonat al Morral.

3. Ei Jaume,
    No pares d'escalar, sembla que ja estiguis prejubilat !!! :-)
    Salut i a escalar

1. Hola Joan, doncs ja m'agradaria, però només aprofitem les tardes tant com podem, Ens veïem per les parets.