dissabte, 30 d’octubre del 2021

Esperó de l'aire al Morral del Llop. Serra de l'Obac. 28-06-2021.

L'Esperó de l'aire destaca entre l'evident diedre de La Pepell i la xemeneïa de la Mamat Soriano

Continuem exprimint el Morral del Llop, cinglera de modesta altura a l'actualitat oblidada injustament i que nosaltres estem gaudint.  Ideal per tardes d'estiu ja que és a l'ombra o per matins d'hivern ben assolellada.   Darrerament s'han restaurat moltes de les línies amb parabolts inox a càrrec d'alguns escaladors altruites com és el cas de Jordi Cuevas, que a més és l'autor d'aquesta nova línia prou ben trobada que va obrir el 2004.

Com anar-hi:  Ens arribem a Matadepera on agafem la crtra comarcal BV1221 a Coll d'Estenalles /Mura fins al revolt de l'Alzina del Sal.lari ( aparcament senyalitzat per la Diputació).  Deixem el cotxe i agafem el camí dels graons de Mura/Coll de Boix, immediatament trobem un corriol a la dreta que baixa a travessar el torrent. l'agafem i aleshores en forta i constant pujada ens acostarem al nostre objectiu;    arribem al Morral del Llop per la seva esquerra, aleshores flanquegem la base de la paret, passem de llarg l'evident xemeneïa de la Mamat-Soriano i la nostra via és abans del marcat diedre Pepell, en destaca l'esperó.

Primera tirada prou dura en lliure. Foto Jordi Ceballos.

La primera tirada comença per un terreny una mica trencat, es deixa anar fent amb passos potents i obligats fins que s'acosta al balmat de sota l'esperó on el grau apreta i ens va caldre l'A-0.   Podríem qualificar-la de tirada esportiva, ja que no cal dur mes que cintes exprés.  La reunió és ben penjada al peu del marcat esperó.
Primera reunió, ben penjada. Foto superior Jordi Ceballos.

El Jordi recuperant la tirada, molt tècnica i mantinguda.

Resseguint l'esperó, una segona tirada que no deixa indiferent !

La segona tirada comença potent, la primera assegurança és prou amunt;  tanmateix la roca és boníssima i permet anar fent.   La dificultat hi és molt mantinguda, costa en lliure.  En un tram que l'assegurança allunya hi posem un Tòtem del 2.
Muntant la reunió cimera, ben penjada.

Recuperant la segona tirada, amb roca excel.lent. Foto Jordi Ceballos.

Segona reunió penjada al buit.

Ressenya del Jordi Ceballos.

Una via de caire esportiu amb una línia molt elegant, només ens caldran cintes, opcional algun camalot o Tòtem si anem justos de grau.  Com que és ràpida de fer aprofiteu l'excursió per fer-ne alguna altra de les moltes línies que ressegueixen el Morral.   Recomanable.