dijous, 4 de març del 2021

Via Reyes al Cingle Est del Setrill. Turó de la Pola. Serra de l'Obac. 27-02-2021.

Cingle est del Setrill i la canal per on baixarem.

Dissabte passat després d'escalar la via Estimada Magda aprofitem que encara ens queda una mica de temps per fer la via Reyes al Cingle est del Setrill, és una via senzilla i ràpida però atractiva per la ben trobada línia.
Per aquesta cara va la via, buscant el mes lògic.

Per arribar-hi haurem d'anar a Matadepera i d'alla seguir la carretera a Coll d'Estenalles
Aparcarem al km11 de la BV1221 a l'indret de l'Alzina del Sal.lari.  Si venim del sud anirem a Sabadell o Terrassa i d'allà a Matadepera on anirem direcció Coll d'Estenalles.  Si venim del Bàges haurem de travessar el Coll i fer cap al revolt de l'Alzina del Sal.lari.
D'aquí per carrer inicialment asfaltat remuntem fins a Coll de Tres Creus.
Del coll baixem en direcció al Setrill, Monòlit característic que recorda el Rave de Montserrat;  abans d'arribar-hi a la dreta tenim la via Reyes, destaca un llabi rocós característic que si l'encares de front caldria algun pas d'artificial, però els autors han anat a buscar la lògica entrant per l'esquerra buscant el punt feble de la paret, just on comença en un gran bloc hi ha una pintada amb el nom, sortosament el temps l'ha esborrat pràcticament.  Espero que no fos dels autors ja que desmereix molt.
S'entra al llabi per l'esquerra i es flanqueja fins la reunió a la dreta del tot.

El flanqueig és senzill, però cal anar amb compte ja que no podrem posar res fins la reunió i cada cop guanyem mes alçada.  La reunió són dos espits sota un mur vertical.
Els companys recuperen la tirada sense problemes i com que anem tard continuo jo amunt, així no haurem de fer canvi de cordes.
La sortida de la reunió és el mes difícil de la via, cal anar a l'esquerra de la mateixa a buscar el millor rocam, fins i tot en un bon merlet i escanyo una baga.  Superat aquest tram entrem a una cubeta de la que a la dreta de tot veurem el primer espit de la tirada, tan sols n'hi ha dos.
Ara continuarem amunt tot aprofitant unes bones savines per protegir-nos.
Fent el senzill flanqueig amb el Setrill a l'esquena.

Tram de sortida de la primera reunió.

Superat el muret a la dreta trobem el primer espit, a sota anant a caçar una Savina.

Al tram final tenim una placa on hi ha l'altre espit, un pas maco i ja ens acostem a la sortida, una canal bruta però que en diedre es puja prou be, no molestant la fullaraca que cau de l'alzina que serà la nostra reunió cimera.
Els companys a la reunió.

Reunió cimera en una bona Alzina.

Recuperant els companys.

L'entrada a reunió és una mica bruta, però sense complicacions.

Ens enfilem al cim de l'agulla.

Com que som uns clàssics, abans de baixar acabem de pujar a l'agulla.   Per baixar ho podem fer caminant:   travessem un collet que ens deixa a una canal arbrada que ens portarà am camí i al peu de via.
Anem a buscar un collet que ens deixa a una canal arbrada i a peu de via.

Ja al camí de Coll de Tres Creus, al davant el Cingle de la Foradada

Ressenya dels amics
  • Manel i Ita

• Una via agradable en un entorn ben maco, línia lògica amb el mínim d'expansions, dues a tota la via.  Via a no menystenir, aquest IV's de roca Santllorentina no agraden a tothom, si no hi esteu acostumats aneu amb cura.  Nosaltres vam posar un merlet sortint de la primera reunió, la resta s'assegura be amb les Savines i el material fixe.
    Per aprofitar la pujada al costat mateix teniu mes vies:  Diedre estomacal, Josep Aspachs, Manel Roviras etc  A Santllors.com hi trobareu les ressenyes.

1. Doncs sort de la informacio que hi tenies, perque si has de trobar per on va i el equipament fixe que te la via, apart de la R que es veu de ben lluny no s'intueix res de res! Viot maco per gaudir al sol hivernal.

2. Una Vieta modesta i trempada alhora!
      Quan la van fer el Manel i la Ita vaig pensar que era prou maca, ells me la van inspirar.

3. Enhorabona Jaume!! Una ascensió curta però prou bonica, que com bé dius és pot combinar amb altres de la zona.

4. Gràcies Manel, el vostre post me la va descobrir, gràcies a vosaltres.