dimecres, 31 de març del 2021

Via Normal al Setrill. Serra de l'Obac, Parc Natural Sant Llorenç del Munt. 24-03-2021.

El Setrill el trobem passat el cingle de la Foradada de Coll de Tres creus anant pel camí ral.

Quan vam anar a fer la via Estambul, ens quedava tarda, però no com per enbolicar-nos en altres objectius mes complicats...aleshores vam pensar en el Setrill, cap dels dos l'havíem pujat i ens vam posar d'acord de seguida.  L'aproximació va ser mínima ja que el teniem al costat del Cingle oest del Setrill, caminem una mica pel Camí ral de Terrassa a Manresa i ja veïem la cara oest de l'agulla, ens enfilem a buscar-ne el mànec del Setrill.

Com arribar-hi: Per arribar-hi:  haurem d'anar a Matadepera i d'alla seguir la carretera a Coll d'Estenalles
Aparcarem al km11 de la BV1221 a l'indret de l'Alzina del Sal.lari.  Si venim del sud anirem a Sabadell o Terrassa i d'allà a Matadepera on anirem direcció Coll d'Estenalles.  Si venim del Bàges haurem de travessar el Coll i fer cap al revolt de l'Alzina del Sal.lari.
D'aquí per carrer inicialment asfaltat remuntem fins a Coll de Tres Creus.   Al coll trobem cuatre corriols, nosaltres fem cap a l'oest a les envistes de Montserrat;  seguim pel camí Ral fins a ensopegar a la dreta amb l'agulla, ben evident per la seva forma característica.
És una curiosa agulla que demana ésser pujada.

Per la cara oest s'intueix el mànec del Setrill per on ens enfilarem.

La Normal és un itinerari molt evident, que podríem fer desencordats fins i tot, però donada la descomposició de l'agulla millor fer-ho equipats.  Trobem un seguit de Savines que ens permeten assegurar-nos si ens cal.
El cim és ben petit i descompost, per assegurar el company prefereixo baixar una mica i assegurar des d'unes branques de Savina prou fermes.  Aneu amb cura amb no llençar còdols que van directe al camí .
Inici de la via i el Sergi a l'avantcim.

Fa il.lusió enfilar-s'hi.

Des d'una Savina sota el cim, el camí ral.

Algú hi ha deixat muntat un ràpel d'una Savina, sinó es pot desgrimpar .

Per baixar ho podem fer desgrimpant la carena, el mes habitual, però nosaltres ens vam trobar que algú havia deixat instal.lat un ràpel d'una Savina, i el vam aprofitar.
Una grimpada a una agulla ben interessant i emblemàtica que ens va fer molta il.lusió.
Per la seva cara est hi ha una via de l'Amadeu Pagès i Joan Artmengol de l'any 1992 per si voleu aprofitar l'aventura.
Dibuix-ressenya dels amics
  • Manel i Ita

•  Una agulleta per a romàntics enamorats de Sant Llorenç que podeu grimpar, si sou valents, sense cordes tot aprofitant una excursió per l'Obac, o com nosaltres, com a complement d'alguna altra escalada.  Amb unes bagues savineres en tindreu prou.

A gaudir Sant Llorenç del Munt i l'Obac !