diumenge, 4 d’octubre del 2020

Aresta Brucs del Timbaler, una clàssica prou interessant. Carena dels Pallers. El Bruc. 05-09-2020

l'Agulla dels Cartutxos amaga l'inici de l'aresta Brucs.

Ja fa mes d'un mes vam anar amb el Josep Maria a Montserrat, jo fa temps que tenia al tinter l'aresta Brucs del Timbaler, li vaig proposar i em va comprar la proposta.    Per no perdre el costum farem la parada a esmorzar al Bruc, d'allà deixem el cotxe a l'aparcament habilitat des que no es pot pujar per les pistes;  caminada agradable i que va be per anar escalfant.  Estàvem molt mal acostumats a poder arribar amb el cotxe ben amunt, això comportava cotxes mal aparcats arreu....
Aprofitem una via esportiva per accedir al cim de l'agulla dels Cartutxos i saltar a l'aresta del Timbaler.

De lluny ja podem veure el perfil del que serà el nostre objectiu, la primera agulla que hem de superar és la dels Cartutxos, i ho farem per una via d'esportiva;   comença el Josep Maria, un primer tram ajagut ens deixa a una feixeta on ja trobem la primera assegurança i la paret es redreça.  La roca fa patir una mica però resulta prou bona.
Una balmeta és el pas clau, demana una forta tibada o cop de gas...
deixem enrrera la reunió amb despenjament per continuar cap el cim, aquí cura amb la roca, que és trencada.
Del cim baixem a una bretxa, hi trobem un tros de corda nuada que facilita la altrament, delicat descens;   el company ja a l'aresta continua fins una agulleta on munta reunió d'una Sabina.
A la nostra segona reunió, al fons el company a la seva, després de salvar la baixada de l'Agulla dels Cartutxos.

És el meu torn, continuo per una aresta ajaguda amb roca a controlar, pensava trobar-la neta, però trobo alguns espits.  Arribo al cim d'una altra agulleta i a sota, al coll, la següent reunió.  Tanmateix per a poder controlar el company decideixo fer reunió de la Sabina d'on també hi penja una corda per ajudar a la desgrimpada de l'agulla.
Reunió en una Sabineta.
Segona reunió accessòria, abans d'encarar una placa potent.

Placa de 6a/V+ equipada amb burins que costen de veure inicialment.

La nostra tercera tirada va per una placa compacta i vertical, només per fer aquest tram val la pena arribar aquí.   És mes a l'esquerra de la dels germans Masó  i gaudeix de la mateixa magnífica roca, menys gastada això sí!
La sortida de la reunió és molt fina i demana tibar de dits de preses petites, molt tècnica de peus;   a mesura que t'enfiles va baixant la dificultat però és prou mantinguda durant uns quants metres.   A l'inici hi ha un espit, la resta burins que estan a les últimes, millor no posar-los a prova!    Quan la via s'ajeu em decanto a la dreta per anar a buscar un pont de roca de la via veïna acabant fent reunió a la Francesc Sardans, l'aresta Brucs va mes per l'esquerra i arriba al cim per un diedre d'aspecte trencat, avui prefereixo acabar la via gaudint de l'espectacular placa merletada que tant m'agrada.
Traïent el cap després del tram vertical.
Fem reunió sota la bola somital, aprofitant la reunió de la Francesc Sardans dels germans Masó.

Escaquegem la sortida de l'aresta Brucs per aquest pany de roca sublim i d'autoprotecció.

El Josep Maria avui farà un intensiu de Merlets, aprofita aquí, li dic, així practiques, i és que en llocs com aquest és quan un pot entretenir-se a fer pràctiques, que mai se sap quan caldrà amb mes compromís.
Un dels molts merlets que es poden usar per autoassegurar-se

Recuperant aquest espectacular fí de festa !

Cim del Timbaler i foto-cim.

Una via entretinguda i molt estètica, tot i ser curta, et deixa amb sensació d'haver escalat !  Es pot complementar el matí fent alguna via al Gerro o als Pallers veïns.
Tot i el grau amable, la placa de la tercera tirada és exigent i el terreny és d'aventura on cal saber-s'hi moure.
Amb cintes passareu, no recordo posar cap flotant.

Ressenya treta dels amics Manel i Ita ( Blog Manel i Ita).