dimecres, 12 de setembre del 2018

Festival eròtic al Montsec de Meià. 10-09-2018. La Noguera.

La punta oriental del massís és per on va la Festival Eròtic.
Aquest dilluns aprofitem per anar a Rubies, al Montsec de Meià, també conegut com lo Peladet. Jo tenia la paret com una zona d'hivern, però la baixada de temperatures d'aquest inici de setembre, permet escalar-hi sense passar calor. Avui fem colla amb el Joan Boter i en Xanadú, ells aniran a la Guineu Lliure, nosaltres a la Festival Eròtic, que fa temps que tant jo com el Joan Pera tenim a la llista de pendents. Esmorzem a Cal Cirera, a Vilanova de Meià que cal posar "benzina"; avui fem l'aproximació, no pel poblet de Rubies, sinó que per la pista que et deixa prop de la Portella Blanca. Cal continuar la carretereta que mena a Llimiana i Toló; en una recta just deixar enrera unes naus ramaderes agafem un trencall a l'esquerra que indica cap a la Portella Blanca; la pista està en prou bon estat, però, atenció! deixeu el cotxe abans d'una forta baixada, ja s'intueix la Portella, ja que hi ha molta pedra solta i sense tracció 4x4 us hi quedareu atrapats, vam veure-hi rescatar dos cotxes!
Superat el pas clau, sota la bavaresa, i flanquejant el sostret a la segona tirada.

Una vegada a la Portella Blanca baixem pel camí a Rubies, direcció sud; força avall, ja veurem la paret ben alta, agafem un trencall a la dreta, de pujada és més evident, nosaltres ens vam precipitar i vam haver de recular. Deixem enrera l'esperó per on va la nostra via i continuem un tram, ens acomiadem dels companys i nosaltres reculem tot grimpant a buscar el peu de via. Passem per sota la impressionant placa de la via Cabra Boja 6b i poc després, en un bosc penjat comencem a grimpar amunt fent el que serà la primera tirada fins a un relleix on hi ha una alzineta i un espit ens confirma que som a la via.
Entrant a la "nostra" primera reunió.
Començo la tirada: m'enfilo a sobre un relleix on hi ha el rpimer espit i flanquejo còmodament fins encarar un diedre vertical al capdamunt del que hi ha la segona assegurança. Puc llaçar un pont de roca, tot i que la bonior de les preses fa que t'enfilis molt segur. El pas de la tirada és sortir del tercer espit per engrapar una bavaresa, pas finot finot i que acabo de resoldre tibant de cinta....m'ha faltat confiança. La continuació és prou atlètica fins sota el sostre que flanquejo cap a la dreta per entrar a una placa de franges Vilanovines excel.lent! Quan la paret s'ajeu miro amunt i veig unes plaquetes a la dreta que m'enganyen i entro a una zona de feixa on hi ha una reunió de dos parabolts i que xapo. Mentre estic recuperant al Joan m'adono que la nostra reunió és més a l'esquerra, doncs veig dos espits amb un gran mailló. Tanmateix estem a la mateixa altura, aquesta és més còmoda, és la de la via David Duaigües, i li comento al Joan que ja flanquejarà i utilitzarà la reunió com a primer punt d'assegurança, i ens va prou be.
Començant la tercera tirada i última per a nosaltres.
I així ho fem, flanqueig senzill fins la reunió, de la que s'enfila a sobre cap a l'esquerra per trobar un espit força a l'esquerra, on la roca és millor. D'aquí amunt a buscar el sostret que tenim al damunt i que superarem per l'esquerra. A aquesta alçada troba un pitó i el perdo de vista ja que va per un diedre-placa que queda amagat des de la reunió. Aquesdta placa és de molt bona qualitat, de franges bones, no tant la part esquerra; continua amunt per les plaques no trobant cap assegurança fins sota la reunió de dos espits en una franja horitzontal sense peus, ben incòmoda, tant que el company continua amunt! supera el pas de 6a inferior de l'inici de la darrera tirada, m'avisa, atenció que tinc un pas dur...??? l'aviso que està fent la següent tirada, però ja hi és posat i continua...ja em veig sortint a l'ensamble...avança lentament fins que m'avisa Reunió!! M'han quedat dos metres escassos de corda, buff. Ara això em fa adonar que les ressenyes que havíem consultat no són gaire riguroses amb el metratge, ja que sóc a una reunió uns cuatre metres a la dreta de la nostra i encara ens ha sobrat corda, poca, enllaçant les dues tirades que en teoria eren de 35 i 40 metres respectivament. I sense gaire fregadís de corda.
Foto "Eròtic Cim "
Quan ens retrobem el felicito per la tirada que s'ha fotut, tot i que m'ha deixat sense el meu tram, punyetero haha ha, d'aquí podríem sortir caminant per una feixeta a la dreta fins la Portella Blanca, però acabem d'arribar al cim en una tirada de 60 metres de caminar fins al mur somital d'uns 15 metes i que pujo equipant-lo fent una escaladeta de IV molt agradable. Al cim esperem als companys que ja estan sortint de la Guineu lliure.
Ressenya dels autors

Escalada molt bona, intensa i curta. Amb una primera tirada que no ho és, una segona de les millors que he fet aquí, una tercera bonota malgrat el trencat del terreny fins al diedre vertical i una quarta amb un començament cinc estrelles!! Si se li ha de posar alguna pega és que quan t'has escalfat ja s'ha acabat. A tenir en compte el fet d'enllar la tercera i la quarta tirades, ja que la reunió tercera a part d'íncòmoda, fa por amb un parell d'espits tan sols...i és que ens estem mal acostumant he he he oi Joan?

1. Una via bona però curta. Nosaltres, buscant la via, quan ens vam adonar ja estàvem a la primera reunió caminant!! Res a veure amb la Guineu lliure... No feu cara precisament de tenir fred, a la darrera foto!

2. ei Companys i vosaltres fent de estryper, jaja, enhorabona via maca,salut

3. Hola Joan, doncs mes aviat no! la via és curta i intensa, et fa gaudir l'escalada.
    Antonio, la via val molt la pena, i oi que fem patxoca! ha ha ha, el que fa la calor.