dimecres, 25 de maig del 2022

Abbey Road a la Paret oest del Cap de Mort. La Mola. Parc Natural Sant Llorenç del Munt. 04-03.2022.

La paret oest del Cap de Mort amb el Cavall Bernat o Burret a la dreta.

A principis de març les tardes encara són curtes, però tenim ganes de sortir amb el que quedem amb el Jordi per anar a fer una via a la Paret Oest del Cap de Mort a Sant Llorenç del Munt.

Aproximació:
                     Ens hem d'arribar a Matadepera d'on anem a buscar la Urbanització Cavall Bernat, passada la rotonda de l'escola Montcau-La Mola, plaça Pla de Sant Llorenç, agafem la tercera sortida, avda de Can Marcet;  agafem el tercer trencall a la dreta , carrer del Cavall Bernat que seguirem fins al seu peu gairebé.   Una vegada aparcats fem un petit tros de carrer asfaltat fins a trobar el rocam, per camí evident anem al coll entre el Cavall Bernat i el Cap de Mort.   El camí surt resseguint la paret oest, la nostra via és gairebé al final de tot després de pujar una mica, peu de via amagat ente les alzines.
Un escalador a la Mechanical Wonder , la nostra via va per la segona placa de la dreta.

Primers metres verticals. Foto Jordi Ceballos.

Aquesta via te una sola tirada, jo ja l'havia fet, però de segon, ara farà onze anys, amb el que li demano de fer-la de primer al Jordi.
Comença al peu d'una ferma alzina en un pa de terra penjat, peu de via incòmode.
Per postres aquesta setmana ha plogut i trobem molts trams humits, peu de via inclòs....toca calçar-se els gats vigilant no enfangar-los.   L'inici és potent!, xapo l'espit, però no beig la manera de sortir-ne...vaja! quan la vaig fer penso que no em va caldre tibar d'A-0 com he fet avui...s'ha trencat alguna presa? o és que sóc jo?!
Després del tram vertical un divertit flanqueig per entrar a una placa amb roca de la bona ! Foto d'arxiu.
Col.locat en una feixeta la continuació tot i ser molt vertical es deixa fer, les preses justes que em permeten anar progressant.   Ara la paret es redreça, és quan cal iniciar el flanqueig, un pa de terra regalima aïgua, però el puc esquivar be, travessat el tram, aprofito a posar una baga en una Savina, ja sóc davant un muret que s'encara de dreta a esquerra, espectacular i protegit per dos epsits;   superat el segon s'entra en una placa vertical de roca granalluda i bona, de la que sempre voldríem trobar....toca concentrar-se ja que fins la reunió ja no hi cap mes assegurança i són uns quants metres.  La qualitat de la roca fa progressar amb seguretat.
Ja al replà vaig a buscar una Savina prou endins del bosquet, com que vull veure progressar el company i poder fer-li alguna foto, allargo la instal.lació fins al caire de la paret.
Reunió en una bona Savina, l'allargo molt per a poder fer fotos al company.

Des de la reunió el Monestir de La Mola.

Entrant a la placa després del flanqueig.

Tram on s'acaben els espits, la roca dóna confiança, una apretada i reunió.

Grimpada per sortir de la cinglera i agafar el camí de baixada.
El Jordi recupera la via, li ha agradat molt, i és que aquesta línia oberta fa vint-i-dos anys pels germans Masó no té desperdici, han sabut trobar el millor pany de roca assegurat amb espits posats a ma, es ota!  estan encara com nous.   i alguna pega li hem de posar a la via és que és molt curta, però això té fàcil sol.lució doncs al costat trobem altes possibilitats que podeu consultar a la web
  • Santllors.com.
  • Per baixar de la via ens cal acabar de grimpar un muret fins a trobar un corriol que ve del Pla dels Escorpins cap a Can Pobla.   El seguim a l'esquerra, direcció La Mola;  trobarem al cap de poca estona el trencall que baixa a buscar el Cavall Bernat, a l'esquerra, passarem pel peu de via.
    Nosaltres avui investiguem d'altres línies com la Diedre del PI de l'Amadeu Pagès i Joan Armengol, que localitzem però deixem per una altra ocasió cal no portem pitons....
    Via molt recomanable que ara amb la calor és millor fer pel matí ja que és a l'ombra.   Amb cintes expres i alguna baga Savinera ja fareu.
    Ressenya dels
  • Germans Masó
  • 4 comentaris:

1. Quines joies tenim a casa. I com mola anar descobrint aquestes linies tant elegants. Salut i altres vies Jaume.

1. Oi tant Sergi, tenim feina pendent, a veure quan ens hi posem.

2. Enhorabona!! Sembla interessant, un matí ens hi arribem.

3. Gràcies Manel i Ita ! Us agradarà, però es fa curta, ja triareu una altre línia, segur.