dilluns, 15 de juny del 2020

Tornant a agafar el fil, vies Diedre, La Cabra de Collbató i Alimera a La Codolosa. Collbató. 06-06-2020

Sector mes oriental de la Codolosa
És el segon cap de setmana de desconfinament progressiu, aquest cop ens unifiquen tota l'àrea sanitària amb el que ja podem anar a Montserrat, la llàstima és que encara haurem de matinar per a poder aprofitar una mica l'estona i trèure'ns les ganes de grimpar! A les cinc del matí toca diana que hem quedat al Bonpreu de Collbató tota una colla, serem deu! Per a poder aprofitar el temps acordem d'anar a La Codolosa, uns quants aniran al sector esquerra i uns altres anem a la zona mes oriental on hi ha l'Alimera.
El Joan a la primera reunió de la via Diedre i el Jordi a la primera de l'Alimera.
Anem tres cordades: el Jordi "Cuc" amb l'Àngels, l'Àngels de Badalona amb el Moisès i jo amb el Joan Pera. Nosaltres volem començar per l'Alimera i els altres es posen a continuació: a la De les Cabres i a l'Esperó Blocaire respectivament. Surt el Joan i a l'Alimera després del primer espit no veu el següent i es desvia pel diedre de l'esquerra on hi ha uns ponts de roca i pitons falcats, sense saber-ho està a la via Diedre. I sense recordar on està la reunió de l'Alimera, farà reunió a la via Diedre uns deu metres per sota de la reunió que toca. Mentre el Cuc puja per la via de les Cabres i munta reunió a la Alimera...quan surto jo a fer la segona tirada de la que pensem és l'Alimera me n'en vaig a l'esquerra on acabo pujant per uns diedres recta amunt, que resulta ser la via La Cabra de Collbató, a la meva dreta veig un parell de parabolets del vuit ben separats, aquests són de la via Diedre...quin merder!!!! Acabo trobant una reunió i allà que m'aturo, ja convençut que no se que estic fent...però que segur que no estic a l'Alimera.
Reunió de la Via de La Cabra de Collbató.

l'Àngels a l'Esperó blocaïre.
Ara torna a sortir el Joan, ell recorda ja haver fet aquesta via, i a mí em sembla que també, va a buscar una olivera amb una baga llaçada per entrar a una placa compacta prou maca, llàstima que terrosa avui. Això de la terra ve perquè abans de la darrera reunió cal pujar per una canal de terra on hi trobem una corda fixa que ajuda a arribar-hi.
Recuperant la via La Cabra de Collbató, variant de la via Diedre.

A la segona reunió de la via Esperó blocaïre i recuperant la bonica segona tirada.
Mentre e3ls companys van fent a les seves vies respectives, nosaltres ja baixem, ens caldran dos ràpels. Ja al terra, ara surto jo i ho faig per la via de les Cabres de la que em decanto a buscar la, ara sí, reunió de l'Alimera. El Joan gaudirà aquesta segona tirada, de les mes maques de la zona, amb una roca molt bona i amb les assegurances que fan escalar.
L'Àngels C. començant la segona tirada de la via Alimera.

En Francesc Aldabó i companyes a la via de les Cabres
No fem la darrera tirada ja que el temps se'ns acaba, nosaltres intentem respectar les restriccions, tot i que molts no ho fan... De baixada saludem el Francesc Aldabó, que ens coneixíem virtualment només. Satisfets per retrobar el tacte de la roca Montserratina ens apressem a buscar la resta de companys per anar a fer un bon esmorzar a les terrasses del Bonpreu, que això sí, no està limitat, amés som deu, el nombre exacte i màxim ha ha ha.
Intent d'aclarir el batibull de línies d'aquest fa uns anys tranquil sector.

Bona tornada a Montserrat, ha estat un tast, però ens ha deixat contents després de tants mesos sense poder acaronar els seus còdols, la propera setmana mes i ja sense límit horari!
He fet un cròquis de com està actualment aquest tram perquè no us passi com a nosaltres que hem anat d'una via a l'altra....

1. Enhorabona pel retorn a Montserrat! A la Codolosa cal un bon GPS per no embolicar-se!

2. Semble que portem empressonats a casa tres mesos ajajjj, bona reentre!!

3. Gràcies Pere! ja ho pots bendir ja!
    Ep Sergi, aturades tant llargues només les havia fet per lesió, però estant amb ganes i condicions per escalar...Mai!
    Bona tornada a tothom, gràcies.