dimecres, 6 de novembre del 2019

Vies Laietana 18 d'octubre a la Cova Gran i via T'estimo al Torrent de la Font seca. Collbató. 26-10-2019.

Començant la Via Laïetana 18 d'octubre.
Darrerament estem tornant a la joventud...quan corríem davant els grisos; ai làs! estem igual o pitjor que aleshores, ens crèiem que estàvem en democràcia quan realment estem sotmesos per un estat hereu directament del franquisme, no hi ha hagut trancisió, no s'ha fet net! i direu que a que be tot això? doncs que tenim feina a defensar el país...aquest dissabte tenim manifestació a la tarda, s'ha d'anar a Barcelona a exigir la llibertat dels empresonats. Aquest fet condiciona l'objectiu. que serà matinal, tampoc estem massa animats, amb el que fem cap a Collbató on el el sector de la Cova Gran hi ha una via que no hem fet. El Toni en te referències amb el que aparquem a l'àrea de pic-nic de la Salut a les Coves del Salnitre. D'allà com si anèssim a La Codolosa, just entrar al torrent veurem a la dreta un camí molt desbrossat, és el que puja a la Cova Gran, netejat recentment per l'ajuntament de Collbató per facilitar l'accés a la Cova Gran.
 Abans d'arribar a la cova, en un esperó a l'esquerra,  trobem la nostra via: són tres tirades curtes molt senzilles.
Flanquejant per entrar a reunió.
El Toni comença, la via solca diferents rebots assegurats al seu punt. Una vegada dalt, un flanqueig trencat a buscar un altre esperó a la dreta.
Curta i relaxada segona tirada.
La segona tirada la fa el Josep Maria, un esperó tranquil on escalar amb atenció, ja que la roca encara està tendre.
Un flanqueig interessant per entrar a una fissura diedre.

El diedre final molt ben trobat.
La darrera tirada em toca a mí, comença enfilant un tram vertical i trencat per anar a l'esquerra a buscar una placa inicialment ajaguda que anirà trempant; al capdamunt un diedre amb passos elegants que ens farà apretar.
 D'aquí baixem amb un ràpel de seixanta fins a peu de via; tornem per on hem vingut fins al torrent, que remuntem, car al seu punt mes estret tenim una altra via que no hem fet, la Tèstimo.
A la via Tèstimo del Torrent de la Font seca.
Un pany de paret prou compacte i vertical, atractiu si senyor. Li torna a tocar al Toni, que gaudirà prou amb aquesta tirada, via de foradets i regletes, prou ben assegurada tot i algun allunyament.
A partir d'aquí es flanqueja a l'esquerra i reunió.
La reunió cimera és en un replà d'on surt un altre tram de via prou curt, donat que puja gent al darrera decidim donar per acabada l'escalada, un ràpel curt i a terra.
Ressenyes manllevades del Blog

• Sisbemesanapren<7li>
  • Una zona tranquila, d'escalada relaxada, completament equipada. tiva per aquells dies que es te poc temps o poques ganes de tibar, per nosaltres dues vies noves.

1. Enhorabona Jaume, la deixem amb les pendents. Gràcies.

2. Gràcies Manel i Ita ! Són vies per dies "tontos" un bon recurs.