dilluns, 3 d’octubre del 2016

Esperó Picapiedra al Pic de la Renclusa, una línia ben trobada.

El Pic de la Renclusa es fa present des tota la vall, l'esperó destaca entre sol i ombra.

Aquesta piulada ja pa pudor de resclosit, vam fer-la amb el Joan aprofitant l'estada al Campament de la Unió Excursionista de Sabadell a Benasc, el cuatre d'agost.
Del Refugi estant també és ben present...
La línia tot i la immensitat de la paret, és evident, cal anar a buscar la zona de trancisió entre el sol i l'ombra; per arribar-hi nosaltres vam deixar el cotxe a l'aparcament de Llanos de l'Hospital agafant l'autobús fins sota el Refugi. D'allà cal només seguir les indicacions i la corrua de gent...ja al refugi, continuem en direcció al coll d'Aigüalluts, curta però sobtada pujada que ens farà suar. Ja al coll per corriols mig perduts anem pujant tot buscant el millor pas fins arribar a la base de la paret, el peu de via no és evident, tots els diedres semblen la via, però un doble pitó, un de nou i un de molt vell, ens confirmaran que som a la via.
Del Coll d'Aigüalluts remuntem el vessant, evident.

A peu de via amb el Pic de la Mina i el Salvaguarda al darrera.
El Joan em deixa començar; senzill fins al clau, on el diedre es tanca i cal superar-lo per l'esquerra, d'aquí ja senzill per diedres amables amb algun pas picantó, com el d'entrada a reunió on poso un Àlien.
A la primera tirada, un doble clau ens confirma que som a la línia.

Divertits diedres a la primera part.

A les reunions trobarem gairebé sempre dos espits, en ocasions un de sol.
La majoria de reunions són en còmodes replans.
Didres de llibre de la segona tirada.

Tercera tirada, un cop superat el jardí central.
De la segona reunió cal caminar un bon tros a buscar novament la paret, aquí trobem un únic espit que suposem serà la reunió. Continua el Joan amunt en diagonal a l'esquerra i el perdo aviat de vista.
A la quarta tirada es va agafant ambient.
Torna a ser el meu torn, ja hem agafat aire, la reunió és aèria, i la tirada es veu impressionant! placa, diedre, feixeta...ben variada, en cap cas la dificultat és alta, però t'ho has d'anar protegint i mirant per on vas. Al final un nou replà i...cap on? després de mirar una estona dedueixo que cal caminar amunt a la dreta i entrar en una mena de con que acaba amb una placa ben ferma on a la seva base hi trobo la reunió.
La tirada clau, per dificultat i bellesa, és la cinquena, fissures a protegir, molt estètica.

Ara disfrutarem, una doble fissura vertical amb un bloc al mig, net! tanmateix és de bon equipar amb el que portem Càmalots i Âliens. Ja a dalt de la placa la via va cap a la dreta per uns eslabs "divertits".
Ja a la cresta, aèria i divertida.

Ara l'escalada passa a ser una grimpada de cresta Pirinenca molt divertida. Anem alternant les tirades fins arribar al punt mes alt, del que un tram de cresta horitzontal ens deixarà a l'avantcim.
Arribant al tram de cresta horitzontal que ens deixa al Pic inferior.

Des del cim el gendarme i bretxa prèvia.

Cal desgrimpar un tros, restant un darrer diedre que ens deixa dalt del Cim inferior de la Renclusa, on trobem una reunió en un gran merlet d'on rapelarem.
Amb el marró empenyent, ens afanyem a baixar.

Satisfets ja a la tartera, observem la feina feta.

Placa del CEC dins el refugi ja centenari.

Resenya que trobareu a
La Noche del Loro Escalada recomanable, de grau amable i fàcil de protegir, Tascons, Càmalots i Àliens a discreció, també algun Merlet, tot i que no posareu gaire cosa, als punts crítics sempre trobareu un clau o un espit. Atenció però que estem prou alts i la méteo aquí no fa bromes. La baixada la fem amb un ràpel a la canal de la que ja anem pel tarteram a buscar el camí dels POrtillons i d'aquí al refugi.

1. Ei, Jaume, veig que ja has tornat a l'activitat blogaire!! M'havies fet patir...

Veig que t'ha agradat la via, fa temps que tinc ganes d'anar-hi així que no l'esborro de la llista!

2. Hola Joan, no pateixis home! és que fèia molta calor per posar-se davant l'ordinador...
    La via val molt la pena, per gaudir sense patir. Ja has tornat dels Alps?