diumenge, 18 de novembre del 2018

Via Doc Anton a la Magdalena superior. Vessant sud-oest. 11-11-2018.

La via passa per la dreta del gran sostre.
Diumenge passat quer la méteo dóna una treva, quedem amb el Jordi per anar a Montserrat on quedem amb l'Anselm i la Glòria; l'Anselm vol celebrar el seu anniversari fent la via Doc Anton que no té feta, amb el que hi anem plegats. Quedem de trovar-nos al funicular de Sant Joan, però hi ha tanta cua que no podrem anar plegats, ells agafen un viatge abans. Per aproximar cal seguir el camí cap a Sant Jeroni, arribats a la Gorra Frígia, pugem a buscar la Normal, al coll baixem a l'altre vessant, per passada l'ermita de Sant Martí trencar a l'esquerra a buscar el peu de via, ben evident.
Aproximem per la canal entre la Magdalena i el Gorro.  Passem per l'ermita de Sant Martí.
Passem a veure com està l'ermita, sembla que és habitada i no gosem entrar dins; una raconada ben màgica. Sorpresa! la via tot i ser encarada al sud, és a l'ombra...i és que és sud-oest i a aquestes alçades de tardor el sol va molt baix i el sol es fa esperar.
Des de la segona reunió la rampa inicial.
El Jordi ha agafat fred i comença, la primera tirada és ramposa i amb bona roca llevat d'alguna crosta que es pot evitar anant amb cura. Fa una tirada de cinquanta cinc metres aprox ajuntant dues tirades.
El Jordi entrant a la reunió, a sota l'Anselm i la Glòria a la primera tirada.
La segona tirada es va posant dreta tot encarant-se a buscar el punt feble per entrar i superar el gran balmat pel seu extrem dret. El flanqueig és divertit, amb bona roca i ens aboca a una placa per la qual progressarem fins la reuió, sota un altre estretament.
A la bonica tercera tirada, que es va redreçant fins la reunió.
La tercera tirada comença una mica trencada, cap a l'equerra per poc després flanquejar a la dreta i entrar a una canal arbrada al capdamunt i per la que ens cauen força pedres, empeses pel fort vent. Quan la vegetació ens barra el pas, la via s'enfila al mur de l'esquerra amb uns passos verticals, de bona roca i que s'han de saber llegir; abans de la reunió hi ha un muret que cal treballar be per no patir. Reunió airosa amb bones vistes.
La Glòria arribant a la segona reunió.

Relaxada darrera tirada
La darrera tirada te l'inici bonic per afluixar de seguida, algun bombet ens farà gaudir de l'excel.lent rocam i reunió. Tot i que ja fa estona que ens toca el sol, s'ha girat vent i prou fred, el Jordi no s'ha tret el plumes!
L'Anselm arribant a la reunió cimera.
La Glòria i l'Anselm gaudeixen la via, ara fa temps que no coincidíem i ens ho hem passat molt be tots quatre.
Ressenya de l'Autor Guillem Àrias

Via amb un itinerari molt ben trobat pel seu autor en Guillem Àrias, equipada a la seva manera. Ideal per a escaladors que s'iniciin o que no vulguin aventures.

1. No sembla que hi patissis massa.... Però el lloc és bonic!

2. La via era el de menys, el tema estava en acompanyar l'Anselm i la Glòria, que fèia massa dies que no escalavem plegats. Aquesta no te la recomano Joan !!

3. Ostres aquesta via la vaig fer en solitari i em va agradar força, sobretot, el tercer llarg.
    Enhorabona Penya

4. Gràcies Mingo! ara que ja has tornat a la vertical a veure quan quedem.