dimecres, 12 de juny del 2013

Escalada virtual a la cara de Mico i Optima al Gorro. Montserrat.

Un dia fred i rúfol d'aquesta primavera que no volia arribar...
Aquesta primavera ens ho està posant difícil, quan no plou, fa fred, vent...està insegur....i ara fa uns quinze dies, el diumenge 26 de maig ens trobem amb el Toni amb la por que no podrem escalar...es lleva el dia molt tapat i anant cap a Montserrat fins ens plovisqueja...teníem ganes de "gresca" però anem baixant les pretensions a mesura que els nuvols ensenyoregen el cel; fem cap al Monestir, sense pressa, tot i ser diumenge no hi ha massa cotxes a l'aparcament, serà el temps? ens hem d'esperar a que obrin el bar, no perdono un bon cafè en llet. Decidim que avui és un bon dia per conèixer dues vies del Guillem Àrias, la Escalada Virtual a la Cara de Mico, que ens deixa molt ben situats per continuar amunt per la Òptima del Gorro també del Guillem, dues vies amb equipament generós que ja ens van be per aquest dia tan humit, amés ens permetran fer un bon grapat de metres!
Interessant placa del primer llarg.
Fem la pujada per les escales del Pas dels Francesos cap al Pla dels Ocells i d'allà a buscar el camí de Sant Jeroni, abans del mirador un corriol baixa cap al Sentinella, a la seva alçada ens desviarem a l'esquerra i tot flanquejant anirem a buscar la paret, la nostra via és al costat de la Terestel, futur objectiu però no pas per avui. Mentre en preparo per començar la boira esdevé pixanera...però tan se val amunt! l'inici és relliscós i cal apretar, passats els primers metres la dificultat se suavitza i esdevé una grimpada fins la reunió.
Recuperant la segona tirada, amb el Sentinella vigilant...
Continua el Toni amb la mateixa tònica, placa que es va redreçant, per flanquejar a la dreta entrant a la reunió. El tercer llarg es veu molt interessant, vertical i amb molt bona roca, per disfrutar, llàstima que es fa curt.
El Sentinella i el Fusell  destaquen des d'aquí! al fons la Campana i el Rave trèuen el cap.

Curiós quart llarg, més interessant que no sembla.
Torna a sortir el Toni, comença aquesta tirada per un tram trencat on cal vigilar de no trepitjar uns pans de terra, ara ja és ben sanejat i surt tot en lliure, divertida xemeneïa-placa on cal posicionament.
Darrer ressalt.
Darrera tirada, un bombet que soluciono amb dos pasos d'artificial amb sortida curiosa, si no porteu estreps es pot sortir pel darrer llarg de la Terestel.

Ressenya de l'Autor

• Guillem Àrias
  • Del cim de la Cara de Mico anem a buscar un ràpel que podem fer amb una sola corda i ens deixa sobre el camí de Sant Jeroni, no hi anem flanquegem a buscar el Gorro Frigi.
    Vessant nord-oest per on va el proper objectiu: via Òptima.

Emergint de les divertides verticalitats de la primera tirada.
    Ara comença el Toni, que ja l'havia fet i vol acompletar els llargs ; com a l'anterior, la roca hi és rentada i cal vigilar, tanmateix però té els forats i preses suficients per disfrutar-ho en lliure, veig com disfruta fins a pèrdre'l de vista.
    Flanqueig del tercer llarg, abans d'entrar a la zona trencada.
    Em toca, començo amb un flanqueig horitzontal a buscar un llabi, al que m'enfilo i per una placa ajaguda m'arribo fins la reunió sota un desplom trencat que la via evita fent una travessa a l'esquerra. El Toni m'avisa, vigila que és molt trencat! i deu n'hi dó, tanmateix es va sanejant força amb el pas de les cordades. La reunió la fa en una feixeta arbrada sota el mur final, que per sort m'ha tocat a mí: bona roca i verticalitat per disfrutar, vigilar a l'arribada ja que hi ha molts còdols solts i la corda els fa caure, per evitar això hi ha un parabolt a peu pla que és millor de xapar ja que condueix la corda evitant la pluja de projectils.
    Ressenya molt detallada que trobarem al blog
  • Escalando
  • Al final el dia ha aguantat i ens ho hem passat be, dos bons itineraris de la factoria Àrias que avui ens han ajudat a sortir malgrat el mal temps....

1. Ep Jaume!! Una bona combinació, veig que encara vàreu poder aprofitar el dia. Felicitats pel post.
      Manel

1. Doncs si que és una bona combinació, a tenir en compta ara que m'espanto quan no veig xapes a prop.
        De totes formes, a l'Escalada Virtual no li aniria malament una endreça de parabolts, i com ha quedat de massificada aquesta agulla abans solitària. Quan facia la Terestel veuràs que no te res a veure; és clar, amb qui la firma ja se sap...Jo la vaig fer de paquet 'puro i duro'.

2. Dues vies que no coneixia i que poden anar bé per anar posant vaselina a la tornada a la roca.... Veig que no has parat gaire quests darrers mesos!

3. No està sent una bona primavera per escalar per un o altre motiu. El Toni aquestes se les deu saber de memòria.
      Enhorabona

4. Molt bona combinació per fer molts metres.
      Salut i a escalar

5. Dos vias cada vez...., La optima me gusta, guardo la reseña, y vere si hare,
      El domingo a escalar otra vez, a ver si os pillo.
      Salud,

6. Hola Jaume, he llegit que la via la vareu fer el mes de maig, llàstima perquè diumenge vaig veure una cordada a la via Escalada Virtual des de l'Optima i vaig fer un parell de fotos. podria passar-vos-les.
      Bones Escalades.
      J. ESTRUCH

7. Hola Manel, doncs sí, amb el mal temps que es presentava al final la vam encertar.
      Sergi, la línia és molt maca, llàstima de sobreequipament, però és com les obre el Guillem a l'actualitat, res a dir, i sí, ja em vaig mirar la terestel ja, que fa temps que la tins ullada, però no era el dia amb tanta humitat...
      Joan, les línies són molt ben trobades, ara l'equipament no és del que a tú t'agrada, tanmateix nosaltres no les vam pas xapar totes...
      Mingo, gràcies pel comentari! de ben segur que vindran temps millors ànims!!!
      Joan B sí que surt un bon grapat de metres sí.
      Lagarto, darrerament ens estem malacostumant amb això de fer dues vies...jajajacelebro que tornis a la vertical.
      Josep, la vàrem fer fa unes setmanes, quan encara el temps era molt insegur i fred, pel que sembla això s'ha acabat, demà a buscar cares nord.