dilluns, 19 de febrer del 2024

Via Farigola Climb a la Paret de les onze hores. Sant Llorenç del Munt. 18-05-2023.

A la pilastra central, a l'esquerra de la Cannabis flam trobem la via.

Volem aprofitar una tarda amb el Ricard i tot i que ja han canviat l'hora triem anar a Sant Llorenç, a la Paret de les onze hores que te poca aproximació i ens agrada molt.   Mentre  repetíem la Cannabis flam ja ens vam fixar en els espits que anaven per l'esquerra de la línia... i quan en Sergi Villars la va piular així com en Manel i la Ita, doncs que l'enigma es va resoldre: la via oberta per en Pere Dinarès en solitari anomenada Farigola Climb és l'objectiu doncs.

APROXIMACIÓ

Anem a Matadepera a buscar la Urbanització Cavall Bernat, d'allà pel carrer de Vista Alegre a l'alçada del Camí Moliner aparquem el cotxe, és la zona coneguda com els dipòsits i d'on surt el camí dels Monjos;  a la dreta hi ha una gran torre;  pugem per un camí asfaltat que voreja la part nord de la finca per arribar al Camí dels Monjos, el seguim fins l'alçada de la Paret de les Onze hores, la que tenim al davant, aleshores resseguim la seva base fins a peu de via.

Trobarem una línia de bolts molt evident en un pany de paret molt trencal,  es la via Tercera República, nosaltres continuarem flanquejant i no baixarem, pujarem a un coll on hi ha una gran alzina, allà dalt comença la Cannabis Flam;  continuarem flanquejant a l'esquerra fins a trobar una cordeta que ens ajuda a superar els darrers metres fins a peu de via;   aquest és una mica incòmode.

La primera assegurança és força amunt, cal escalar atent....

El primer lllarg és una placa d'aspecte brut i trencadís, vaja que gens engrescador! a sobre el primer espit és força amunt, cal escalar ben concentrat fins abastar-lo, aleshores ens relaxem i l'escalada esdevé menys tensa tot i que fins al segon espit no afluixa.   Anirem a buscar un mur-diedre pel que ens haurem d'enfilar, mig en ramonage-empotrament fins a situar-nos a la placa vertical de la dreta, aquí es concentren les dificultats, anant per la dreta la roca és bona i permet forçar el pas;   som a un replanet del que superat un graó som a la primera reunió.
Seguim la placa en tendència a la dreta per anar a buscar el mur.

Mig en diedre, mig en ramonage abastem el capdamunt del mur  on hi ha el pas clau.

El Ricard ben content a la primera reunió.

El segon llarg és per una placa-esperó que alterna franges de fang amb roca sòlida.    Esdevé una escalada plaent i segura ja que aquí els espits no allunyen tant com a la primera tirada.
Des de la primera reunió el recorregut d'aquest llarg. Foto Ricard Rofes.

Interessant segon llarg amb franges terroses i franges bones.Foto Ricard Rofes.

Segona reunió de dos espits que reforcem amb el primer de la tirada.

Una placa per gaudir al segon llarg.Foto Ricard Rofes.

Recuperant el segon llarg.

El tercer llarg surt per l'esquerra a buscar un muret, aquest és més senzill de superar quan mes a l'esquerra vas, es supera un primer graó i després un segon que ens deixa en una placa ajaguda desequipada, facilment protegible si portem algun friend mitjà/petit o Àliens.   La reunió és a la dreta comuna amb la de la Cannabis Flam o si volem la podem negligir i arribar-nos fins al replà cimer i fer-la en un arbre.
Inici del tercer llarg amb un muret inicial exigent.

Encarant el final del tram vertical, a sota placa ajaguda per arribar al cim. Foto Ricard Rofes.

Des del pla somital la raconada de la tercera reunió.

El sol ja s'ha amagat darrera Montserrat, tardes SantLlorençanes amb encant !

Foto Cinglera de les Onze Hores.
Una vegada al replà de la Cinglera de les Onze Hores baixarem caminant anant a buscar el camí dels Monjos, per això haurem de pujar una mica en tendència a la dreta, ja al camí els seguirem baixant el graó de la primera cinglera fins a l'aparcament.
Ressenya dels amics
  • Manel i Ita.

•  Una via recomanable pels que us agrada escalar a Sant Llorenç, per a col.leccionistes i romàntics de la zona.   Ideal per aprofitar una tarda.

De material amb unes deu cintes fareu, tan sols per la placa final pot ser adient portar un joc d'Àliens o Tòtems fins al 0,5.  La resta de via és per placa i equipada.

Apa a gaudir-la!

1. Bona aquesta. Si senyor.... doncs ben a prop hi han per treure les teranyines i recuperar. Però falta temps ostiesss!!

1. A quines vies et refereixes Sergi ? Busquem un dia, matí o tarda i t'ajudo....ah i d'aquesta primavera no passa, tenim feina a l'Obac, recordes?